Mikro-, kis- és középvállalkozások digitalizációjának támogatása egyműveletes kombinált hiteltermék keretében

Pályázat típusa: Éven túli lejáratú beruházási típusú hitel vissza nem térítendő támogatással egyműveletben kombinálva

 

Rendelkezésre álló keret: 27,8 milliárd Forint

 

  • A keretösszegből 4,1 mrd Ft Budapest területén,
  • 23,7 mrd Ft Budapest kivételével Magyarország egész területén megvalósuló projektekre kerül allokálásra.

 

Finanszírozási összege: 3 – 20 millió Ft

 

melynek maximum 50%-a igényelhető vissza nem térítendő támogatásként (amely a kölcsönszerződésben meghatározott eredményességmérési mutató(k) célértékeinek nem teljesítése esetén kölcsönné alakul).

 

Az igényelhető finanszírozási összeg nem haladhatja meg a kérelem benyújtását megelőző teljes lezárt üzleti év üzemi eredményének tízszeresét, valamint a finanszírozási összeg nem haladhatja meg az igénylő cég benyújtást megelőző teljes lezárt üzleti év árbevételét.

 

Jogosultak köre:

  • kis- és középvállalkozások, majd a 2025.02.01-től a mikrovállalkozások is,
  • legalább 1 teljes, lezárt üzleti évvel rendelkeznek
  • legalább 1 éve bejegyzett a megvalósítási helyszín
  • a DIMOP_PLUSZ-1.2.1-23-2023-00001 projekt keretében a DKF Kft. által biztosított vagy a Támogató által kijelölt egyéb digitális érettségi felmérő rendszer alapján nagyon alacsony vagy alacsony digitális intenzitással rendelkeznek.
  • DIMOP Plusz 1.2.3/A-24 vagy DIMOP Plusz 1.2.3/B-24 program keretében támogatásban nem részesült.

 

Kizáró okok:

  • jogerős végzéssel elrendelt csőd-, felszámolási vagy végelszámolási eljárás alatt áll
  • valamely kapcsolt vállalkozása, vagy valamely legalább 25% vagy azt meghaladó tulajdoni résszel rendelkező tulajdonosának többségi tulajdonában lévő cége és/vagy kapcsolt vállalkozása csőd-, vagy felszámolási eljárás alatt áll
  • valamely kapcsolt vállalkozása, vagy valamely legalább 25% vagy azt meghaladó tulajdoni résszel rendelkező tulajdonosának többségi tulajdonában lévő cége és/vagy kapcsolt vállalkozása(i) ellen végrehajtási eljárás indult
  • nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek

 

Saját forrás mértéke: a Projekt elszámolható költségének legalább 10%-a (minden állami forrástól mentes)

 

Általános termékjellemzők:

  • Kamat, banki költségek: 0%, 0, – Ft.
  • Futamidő: maximum 8 év
  • Projekt megvalósítási ideje: A Projekt megvalósításának határideje (fizikailag és pénzügyileg befejezett) a szerződéskötést követő 18 hónap, amely határidő indokolt esetben további 6 hónappal meghosszabbítható.
  • Rendelkezésre tartási idő: A kölcsönszerződés megkötésétől számított minimum 3 hónap, legfeljebb 18 hónap, mely megújuló energiával kapcsolatos beruházást tartalmazó projekt esetén indokolt esetben további 6 hónappal meghosszabbítható.
  • Türelmi idő: A rendelkezésre tartási idő végétől számított maximum 6 hónap, a kölcsönszerződés megkötésétől számított maximum 18 hónap.

 

Megvalósítási helyszín: az ország egész területe

 

Támogatható tevékenységek:

  • Alapszintű felhőalapú számítástechnikai szolgáltatások bevezetése pl. E-mail, Irodai szoftver alkalmazások
  • Internetes megjelenést biztosító honlapok, portálok
  • E-kereskedelem beindítását vagy továbbfejlesztését szolgáló szoftverek vagy felhőszolgáltatások bevezetése (webshop)
  • Automatikus feldolgozásra alkalmas e-számlázó szoftverek vagy felhőszolgáltatások bevezetése
  • Táv- és csoportmunka támogatást biztosító szoftverek vagy felhőszolgáltatások bevezetése
  • Integrált vállalatirányítási (ERP) megoldások bevezetése
  • Ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) megoldások bevezetése
  • IKT biztonsági megoldások bevezetése
  • Fejlett vagy közepesen fejlett felhőalapú számítástechnikai szolgáltatások bevezetése
  • Mesterséges intelligencia (MI) technológiák, szolgáltatások bevezetése
  • Nagy adathalmazokhoz kapcsolódó és egyéb adatanalitikai technológiák, szolgáltatások bevezetése

 

Nem támogatható tevékenységek:

Meglévő informatikai rendszer esetén a fenti célterületekkel való modulbővítésre, vagy meglévő, de korszerűtlenné vált rendszer teljes cseréjére is van lehetőség támogatási kérelmet benyújtani, az alábbi továbbfejlesztések azonban nem támogathatók:

  • Meglévő, adott típusú rendszer felhasználószám bővítése
  • Meglévő webáruház esetén kizárólag tartalomfrissítés, arculat átalakítás
  • Meglévő rendszer, saját rendszer vagy felhőalapú megoldás által lefedett terület kiegészítése (add-on)
  • A hibrid projektek, azaz helyben telepített és felhő alapú megoldást is tartalmazó fejlesztések, támogathatók, de ugyanazon funkcionális terület, vagy csak helyben telepített, vagy csak felhő alapú rendszerben valósítható meg.
  • Meglévő, adott típusú rendszer verziófrissítése. Csak önmagában az adott üzleti digitális megoldás CMS-ének átnevezése is ennek minősül

 

Elszámolható költségek:

  • Immateriális javak beszerzésének költségei (TESZOR lista szerint – Ajánlott rendszerfunkciók ellenőrzése is pl. a szállító / szolgáltató honlapján vagy a Modern Vállalkozások Programjának katalógusában https://vallalkozzdigitalisan.mkik.hu/termekek.html?viewmod=1)
  • ÚJ tárgyi eszköz beszerzésének költsége – legfeljebb az összes elszámolható költség 10%-a értékben (hardver és egyéb ipari digitális eszközök, hálózati eszközök, telekommunikációs eszközök VTSZ lista szerint)
  • Egyéb szakértői szolgáltatás költségei/Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó szolgáltatások költségei – legfeljebb az összes elszámolható költség 35%-a értékben (specifikációk elkészítése, tanácsadás, testre szabás, telepítés, konfigurálás, tesztelés, integráció, migráció, szervezet- és folyamatfejlesztés)
  • Képzési és tanácsadási szolgáltatások – legfeljebb az összes elszámolható költség 5%-a értékben (bevezetésre kerülő digitális megoldások implementálásához igénybevett oktatás és betanítás)
  • Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó bérleti díj (felhőalapú és egyéb online üzleti megoldások szolgáltatásbérleti díja)
  • Tájékoztatás, nyilvánosság biztosításának költségei (csak a támogatói döntést követően számolhatók el)
  • Könyvvizsgálói jelentés költsége, amely kizárólag a beruházás végén a digitális intenzitás szint meghatározása céljából készül – legfeljebb az összes elszámolható költség 2%-a, de max. 200.000 Ft értékben

 

Biztosítékok:

  • A hitelprogram keretében az elvárt fedezettség a többségi természetes személy végső tulajdonos(ok) készfizető kezessége.
  • A beruházáshoz kapcsolódó immateriális javak beszerzése esetén az immateriális javak fedezeti körbe nem vonandóak.
  • A beruházás tárgyát kötelező fedezeti körbe bevonni. A beruházás tárgya a futamidő végéig nem idegeníthető el. A hitelprogram keretében az elvárt fedezettség mértéke 50%.
  • Amennyiben a kötelező bevonandó fedezetek alapján az elvárt fedezettség nem éri el az 50%-ot, pótfedezet bevonása szükséges.
    • Biztosítéki formák:
      • ingatlan jelzálog
      • ingó jelzálog (gépen, berendezésen)
      • fizetési számla követelésen alapított óvadék
      • hitelintézet által vállalt garancia

 

Eredményességi kritérium:

A támogatott vállalkozásoknak vállalniuk kell, hogy a beruházás végére a digitális intenzitásuk pontszáma növekszik a bemeneti értékhez képest. A nagyon alacsony digitális intenzitással rendelkező vállalkozásoknak vállalniuk kell, hogy a beruházás végére megfelelnek legalább az alacsony digitális intenzitás követelményeinek. Az alacsony digitális intenzitással rendelkező vállalkozásoknak vállalniuk kell, hogy a beruházás végére a felhívásban rögzített feltételek szerint legalább 1 ponttal növelik a digitális intenzitási pontszámukat.

 

Benyújtási lehetőség: 2024. december 5-től 2027. június 30-ig

 

 

 

Amennyiben a fenti pályázati lehetőség felkeltette érdeklődésüket, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!

Dr. Szabó Bence     /     info@europalyazat.hu     /     +36 20 / 371 1961

Vélemények

Ajánlatkérés / Kapcsolatfelvétel

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Kapcsolat

Cégnév

EURO Pályázat Tanácsadó és Szolgáltató Kft.

Cím

2040 Budaörs, Szabadság út 117. (Budaörs Office Park)

Telefonszám

+36 20 / 371 1961

E-mail cím

info@europalyazat.hu